John Deere Meerdere
Heb je nog grondverzet foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
kwas daar owk bij
maar wen de FR owk goed vast gereden
jij van de streek mss?
tevreden van FR?
ik rij persoonlijk liever achter onze jd dan die FR
slechte machine is het zeker niet, maar we blijven toch nog eventjes bij onze jd hakselaar
krone van lonneville reed ver vond ik (rij in weekend wel eens voor)
eind van het seizoen hebben ze op de jd 7500 gemaakt dat je via potentiometer de achterwielaandrijving kan smoren, zo raakte we ook verder
wij hebben dan maar meer in het achterste van de hakselaar zitten te duwen
maar wij hebben wel geen panne gehad met aandrijving, wat ik wel heb gehoord van een aantal loonwerkers die met FR rijden die serieuze kosten hebben gehad
Krone ver geraken? mmh heb ik toch men twijfels bij, het is een grote machine maar of de bodemvrijheid groot is?...
ne gewoone 7500, volgens mij gene prodrive, hij moet de versnellingen nog altijd manueel versmijten
potentiometer staat in cabine en smoort daar achteraan , meer wetek owk nie, mertens heeft die erop gezet
Goede banden eronder, eventueel rupsen die uitwisselbaar zijn met andere machines. Die kosten wegen echt wel op tegen de structuurschade die anders gemaakt wordt. Alleen dat zien 9 van de 10 veeboeren niet in. Denken dat gewassen vanzelf goed groeien.
Als je soms ziet hoe sommige boeren martelen op hun land. Snap ook niet dat je dan op die apenland mais zaait, zaai dan gewoon gras en koop mais aan. Is echt niet veel duurder.
en rupsen bij die nieuwe claas hakselaars al niet meer mogelijk, is een zware investering, en het belangrijkste de karren moeten ook nog mee kunnen en dat is ook een groot probleem, hakselaar kon ruim zo ver rijden met mss extra tractor om te duwen dan de karren met tractie
wij hebben banden van 1m en een beetje op de hakselaar gemonteerd om langer boven te blijven
ik denk dat er tussen de oude krone's en jd niet zo veel verschil is qua hoogte
bij ons was het soms dat de hakselaar niet mee kon met de kar
das heel juist
sommigste snappen niet dat je de tractie van de kar moet aanlegen zodra je trekker schart
maar op sommigste partijen dat het heel nat is, moet je gewoon verstand op 0 zetten
Zegt dendienen dat derin geslaagd is om den mxm vast te rijden.
ma voor de rest door van vreendste gereen wa cvx nie haalde
ik bedoel daarbij op hele natte percelen, je gewoon 'gaze' moet geven en alles op alles moet zetten
of als we hakselaar duwen, is dat gewoon alles geven, gaze open en gaan, daarbij moet men niet veel nadenken
daar heb je wel gelijk in maar niet gaan draaien waar het natste in plaats van achteruit je kar te laden bijvoorbeeld
das ook weer waar,
maar op sommigste percelen was het overal even erg
en we hebben ook al de kar geladen als deze vooruit en achteruit in hetzelfste spoor reed en met de trui in hakselaar duwen
oe bedoel je?
khad gehoord dat die camions zeer ver raakte
het is inderdaad wonderlijk dat die camions zo ver raken MAN power e
ik heb ze nog niet echt bezig gezien
ze uit slepen met de trui?
telkens elkaar kunnen lostrekken gewoon goed materiaal e
jullie chance gehad
wij verschillende keren op partijen zonder bodem in, trui heeft veel gedraaid
meestal oedelem, oostkamp, ruddervoorde, owk in dudzele zelf
das waar
soms gehad dat men bleef zinken
van hakselaar hebben we ze nie naast elkaar gezet, maar ik denk dat de nh wel verder raakt
het was gewoon een demo
we blijven bij john deere, de baas is nogal john deere gezind
het grote voordeel aan nh is de hele goeie service
dat is waar