Ford 5610, foto van Trots-op-de-boer

Ford 5610 grondverzet

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
+2
Trots-op-de-boer
Foto van een Ford 5610, staat bij Munsterman in Varrseveld.

Reacties

+2
Wimariete
Gaaf fordje
+1
gerhardleusink
Zo te zien al eens een ander blok voorgekomen of is een kruisblok origineel bij dit model?
+1
Hanomag22
@gerhardleusink roterende pomp hadden de laatste 5610 vanaf 89. En vanaf 83 al geribbeld blok. De stickers zijn gen 1 in ieder geval dus iets is er niet fabrieks origineel hier.
+1
gerhardleusink
@Hanomag22
Bedankt! Dan is dit ook nog een kanshebber voor de spaghetti bak?
+1
Hanomag22
@gerhardleusink dat weet ik niet. Heb geen ervaring met 5610 met sekura. Wij hadden super q cab versie, een heel late gen 2 met al de gen3 motor en digi dash. En dus zijschakeling. Hoe dat bij deze zit geen idee.
+3
New Hollander
@gerhardleusink 10-serie met de spaghettibak hadden een andere AP cabine met naar voren openslaande deuren
+1
mklok
@New Hollander Dacht dat een LP cabine de deuren inderdaad andersom open gaan , en de AP wel weer naar achteren.
+4
New Hollander
@mklok @gerhardleusink dit is een AP met spaghettibak met naar voren openslaande deuren. Verschil tussen een AP is een hoog dak, een LP een laag dak.

AP


LP
+1
SJB533
@New Hollander
AP kwam toch bij Gen II?🤔
+2
New Hollander
@SJB533 @mklok @gerhard-leusink ik heb er even wat folders op nageslagen. Correct me if I'm wrong, maar aan de hand van de foldercodes kom ik tot de volgende introductiedata:
6-81 10-serie met vlakke motorblokken, spaghettibak en Super Cab of Fritzmeier cabines
6-82 LP cabine met hoog of laag dak en naar voren openslaande deuren
3-83 kruisblok en H-schakeling
6-83 LP en AP cabine met naar achteren openslaande deuren
11-85 Generatie II
+1
Valtra-Fordpower
@New Hollander kijk. Dat rijmt met de werkelijkheid
SJB533
@New Hollander
Met de Fritzmeier doel je op de Europa, zoals bekend van de 100-serie?
New Hollander
@SJB533 deze idd
media.donedeal.ie/eyJidWNrZXQiOiJkb25lZGVhbC5pZS1w…

ik moet er wel even bij opmerken dat de Fritzmeier een beetje een vreemde eend in het rijtje is en of die daar eigenlijk wel in thuishoort. Op de folders staat "uitgegeven door Ford International Operations voor Ford Werke Keulen". De veiligheidsframes werden wel in Basildon opgebouwd maar ik heb mijn twijfels over de Europa cabine.

Jaren 70 waren de jaren van de opbouwcabines met merken als Fieco(was dit ook Sekura?), Sekura, Duncan, Lambourn, Hara, Fritzmeier, Walter Mauser, TIM, Bril. 600-serie met Supercab liepen toen in Basildon van de band en 600-serie zonder cabine in Antwerpen. Ford International Operations gaf toen ook de folders uit met de verschillende opbouwcabines. Waar de cabines opgebouwd werden, bij dealers of importerende dochterbedrijven van Ford of in Antwerpen, durf ik zo niet te zeggen. Opbouwcabines liep begin jaren 80 wel zo'n beetje op z'n eind. Bij mijn weten liep de 10-serie voor Europa ook alleen maar in Basildon van de band.
SJB533
@New Hollander
FIECO is Ford. De cabines werden wel bij Secura gemaakt, maar voor zover ik weet bij Ford gemonteerd. Is een product van Ford, specifiek voor de 1000- en 100-serie.

Zou de Europa niet specifiek voor de Duitse markt geweest zijn?
New Hollander
@SJB533 Over de Fieco klopt denk ik wel. Weet jij of die alleen in Basildon opgebouwd werden of ook in Antwerpen?

Voor de 600-serie waren er ook folders met Fritzmeier Europa cabine voor de Franse, Belgische en Nederlandse markt. Toen kwam de 600-serie zonder Supercab dus nog uit Antwerpen.
SJB533
@New Hollander
Nee, zover gaat mijn kennis niet. De FIECO 5DK (juiste naam als ik het me goed herinner) had je in 2 varianten, die beide een met de trekker waren. Waren denk ik iets luxer, dan de Fritzmeier Europa of Sekura S74
mklok
@New Hollander zou goed kunnen hoor , weet ook gelukkig niet alles.
Hannesman
@New Hollander hier staat een kopie van de 5610 op de topic. Ook een roterende pomp kruisblok en H bak met AP cabine. Daar is nog nooit een sleutel aan geweest 🤷‍♂️

(klik om te vergroten)

+1
Valtra-Fordpower
@mklok Op onze 5610 zei de sticker LP Sekura, maar wel met normaal hoog dak.
+1
Valtra-Fordpower
@gerhardleusink Volgens mij H bak met stuurschakeling.
+1
Valtra-Fordpower
@Hanomag22 Onze 5610 was BJ 85, laatste GEN 1 met sterblok en roterende pomp.
Hanomag22
@Valtra-Fordpower hmm. Uit mijn hoofd hadden de eerste 10 series lijnpomp en vanaf ongeveer gen3 (eind 2, 1989 ergens) roterende pomp. Maar er werd natuurlijk wel eea geknutseld in de praktijk.
+1
Valtra-Fordpower
@Hanomag22 met 4500 uur gekocht, bij Beukeveld, kan mij niet voorstellen dat al het 2e blok zou zijn.
+2
mklok
@gerhardleusink Even op de unit code kijken. Vanaf zomer 83 zijn in de Gen I de kruisblokken gekomen.

Heb je nog grondverzet foto's of video's uit de oude doos! Help mee!

Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
2
PUNTEN
16
WEERGAVES
11
BATTLES
MEER FOTO'S