Case International 1455 XL, foto van t6080

Case International 1455 XL grondverzet

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
t6080
Foto van een Case International 1455 XL, bezig met dumperen. kuubs verzetten 😛

Reacties

dx11
beulen voor die wagen!

Die kieper hoef je ook niet helemaal vol te laden, dan krijgt hij hem niet meer van z'n plek of wel? 😃

Arm kiepertje 😛
Koe
beulen nog wel

Heb liever een trekker met climate control in deze koude tijden eerlijk gezegd

Maar sommige mensen worden al heet als ze deze trekkers zien, dus mischien dat die dat niet nodig hebben
eddie
nou idd koe, luxe boven alles 😛
t6080
Koe het is hobby he en er zit gewoon een kaggel in dus lekker warm. er hadde eigenlijk wel 3 van die karre achter gemogen 😃
casefarmer
Climate control? 😛 dakraam en achterruit altijd open, tenzij het regent (A) 😛
Koe
Ach tuurlijk, totdat je dr werkelijk een hele dag opzit
van nelle
verwende blagen
guus hiddink
idd een cabine met alle ramen erin en een kachel is zat
t6080
Koe hoe langer de dage hoe mooien man heb er 6 weeke mais mee gereden minstens 12 uur per dag ken nie beter
ford8630power
Tja, het is maar wat je mooi vind, doe mij maar een vario en geveerde vooras 😉
t6080
hahah ja dat is ook wel lekker ja 😃
Siebenga
haha ooit eens een heel dialoog hier neer gesmeten.. hoopte dat de verwende krengen er wat van geleerd hadden helaas 😃
tractorquintentje
achja, als de zetel maar goed geveerd is, hij niet te hard schokkert, soepel schakelt, de cabine niet TE luidruchtig en een goede radio in is, vind ik het best 😃
van nelle
bij deze kun je zelf nog een zekering vervangen hoef je bij een vario niet te doen
Siebenga
:lol: dit is nog trekker rijden.. Trekkers van tegenwoordig ken je in 3delig pak in.. nog even en we doen onder het mest rijden de boekhouding er bij 😃
Koe
Als ik een dag op dat ouwe kreng van ons had gezeten, dan piepten m'n oren na. Nostalgie of niet, doe mij maar onze nieuwere 6220. Stap je een stuk fitter af

Dit is idd nog wel echt trekker rijden 😛

3-delig pak hebben de meeste mensen niet nodig :lol: alleen mensen die wat van je nodig hebben komen in pak
NH-Ford
dure aangeleenheid van nelle, als jij bij elk zekering een monteur laat komen 😃
SJB533
@guus hiddink

Quote:
idd een cabine met alle ramen erin en een kachel is zat

Ach lijkt me ook wel wat om een zonnedakkie te hebben, en dan zo gruwlijk dikke ingepakt, daj je niet meer kunt bewegen 😃

Maar idd, al die luxe is niet nodig, besteed liever 10000 euro meer aan fatsoenlijke opties op je kieper, dan de meest luxe trekker...
maartendankers
Kan al siebren, stuurautomaat aan en ondertussen mooi mestbonnen invullen :D(lees gegevens invoeren in computeren en printen op mestbon :D)
NH-Ford
toch raar koe, na een dag op de Ford heb ik geen piep in de oren...

Ford he 😉
fendtjuh
Wat een lulkoek hier allemaal weer, degenen die zeggen dat dit geweldig is moeten maar 'ns een jaar iedere dag in zo'n hok zitten. Dán praat je wel anders.

Weekje is misschien leuk maar dan houdt het echt wel op. Ik hoef niet perse op m'n 60e met een versleten rug, gehoorapparaten en andere medische hulpmiddelen te lopen 😛.

Hoeft niet nieuwste van het nieuwste, das nergens voor nodig maar om al die ouwe lijken nou te aanbidden...

Nou efficient toch sieb? 😃
Siebenga
Gasboertje moet maar weer es met de kop in de koude grond gedrukt worden 😃 kapsones, grootheidswaanzin hij heeft alles :lol:

@fendtjuh
Met dit spul leer je wel rijden.. Met wat ervaring weet en voel je precies wat jou wagen en trekker doet. Met dat nieuwe spul zie je dat veel minder en is er electronica om in te grijpen. Doe mij gouwe ouwe maar voelt fijner. Maar inderdaad met lange dagen ben ik blij met alles geveerd 😄
maartendankers
Na een dag JD 6510 hoor ik ehm in bed nog zoemen/brommen/trillen/kraken 😃
fendtjuh
jij hebt gewoon té goeie oren of die jd is gewoon verrot 😃
Koe
Jij hebt gewoon andere oren Jeroen! :lol: Ik heb ook altijd alles open, anders he k t veuls te warm.
guus hiddink
Dit was een trekker waar ik als 16jarig mais meereed terwijl ze ook maxxums hadden geweldig was dat je was allang blij dat je mee mocht tegenwoordig willen jongen knapen vaak alleen maar met de modernste trekkers rijden en als ze dan op een ouder type moeten dan hebben ze een sik van heb ik jou daar.
maartendankers
Spreek voor je zelf guus 😃
Koe
Dat valt ook wel mee hoor guus. Ik ben ook maar een invaller hier, zo vaak zit ik niet meer op de trekker. Kan me alleen ergeren aan de verafgoding van zo'n 1455, alsof dat hemels is om daar op te rijden
NH-Ford
gelukkig wel frederik 😉
heb meestal zijraampjes en dakraam los, waait mooi wat door, en meenste geluid blijft buiten.
guus hiddink
Een jd 7810 daar kan ik 30 jaar mee vooruit maarten! ha ha.idd koe een verafgodig is deze trekker niet hij is erg ouderwets hydro hendels zitten achterin de hoek voorwielaandrijving moet je een grote handel overhalen ik reed persoonlijk liever met de 1056xl net iets moderner
fendtjuh
Dat klopt sieb, tis niet verkeerd als je op dit spul leert rijden, daar niet van, maar als het je beroep is wil je wel wat comfortabeleres.
RobDeutz104
ik kan alle verhalen wel begrijpen Koe, ik houdt ook meer van het oude, maar waardeer ook wel de techniek van tegenwoordig, maar net wat Guus Hiddink zegt over die jonge knapen, als je die hoort moet ik soms gewoon bijna overgeven
maartendankers
Kwa rijden vind ik onze 7700 veel mooier dan de R, alleen kwa luxe 😃
wouterk
@ Guus

Ach, ik zou blij zijn al ik uberhaupt als mais mag rijden als 16e jarige :lol: op wat voorn trekker dan ook..

@ Robdeutz104

Dan zijn hun geen trekker rijden waard, zet zulke jongens maar hele dagen in een werkplaats, met een bezem in de hand!
guus hiddink
Kijk dat bedoel ik nou Wouter dat is tenminste een goede instelling!
Fendeere
idd wouter 😉
RobDeutz104
zeker niet in de werkplaats, daar werk ik ook, en als ik dan dat soort lui om me heen hebt, dan wordt ik helemaal gek
wouterk
Je kan beter leren rijden op een trekker van 40 jaar oud, dan een moderne vario oid..

Want als je dan op een schakelbak komt te rijden, bak je d'r niks van..
tractorquintentje
volledig met wouter eens 😄
RobDeutz104
je hebt wel gelijk ze zijn geen trekker rijden waard, alleen het probleem is, en dat is denk vooral bij ons in de streek, zoveel jonge aanwas van jongens heb je er niet, dus al er al een komt, dan heb je er tenminste 1, en meestal heb je er een nodig voor de makkelijke klussies waar jezelf niet aan toekomt
ford8630power
Ik rij wel met een trekker die me aangewezen wordt, en ik ga niet klagen. Als ik de wagen maar niet zelf hoef te trekken 😉
maartendankers
En hoe zit dat met de bevoorrechte jongens die thuis geen trekkers van 40 jaar oud hebben staan? 😃
Koe
die moeten de roe 😛 strafkamp albanie
SJB533
Wouter, helder licht.

Die oude trekkers zijn in de maïsoogst, zoals we die afgelopen seizoen hadden, wel beter, vertelde de loonwerker. Kun je iets beter mee roppen dan een CVT'tje...
guus hiddink
Ja jij uitgezonderd maarten jou eerste rij ervaring was zeker op de dikke 7810 ha ha
maartendankers
Leer het CVT'tje eens kennen en ga dan roppen 😄 Ik kan de R veel preciezer afsmoren dan een trekker met PS 😉
wouterk
Jaa maarja maarten jij bent een geval apart.....
SJB533
@maartendankers

Moeten ze er maar een kopen 😃
fendtjuh
dat zijn gewoon verwende krengen 😃

@Rob, dat hoor je meer idd, hoorde het ook al van familie in Amersfoort dat met de maisoogst iedereen die een beetje aardig kan rijden meerrijdt omdat er zo weinig personeel te krijgen is?

Hier int Noorden zijn nog wel genoeg te krijgen heb ik het idee... loonwerkers hebben hier personeel zat (afgelopen jaar dan)
maartendankers
Volvo BM 2654 graag (y)
wouterk
Tja, te weinig personeel of teveel hooi op de vork? Of zie ik dat verkeerd?
Koe
Vindt je Guido? gem. leeftijd dat hier meereed tijdens de mais... 2x 16, 2x 25 ofzo, en nog een ouwe bok. en dan N op de hakselaar. Valt ook wel mee hoor.

Ze laten juist meer de mensen met vaste aanstelling meerijden
SJB533
@maartendankers

Quote:
Volvo BM 2654 graag (y)
Begin maar s met een 820 ofzo 😃
maartendankers
810 is ook voldoende 😃 Gewoon een woeste volvo en een diepladertje 😃
Koe
Kijk maar is bij trekkerslep wie het verste komt Sjoerd! vaak wel de CVT's
RobDeutz104
probleem bij ons is ook, ons werk is meestal wat gespecificeerder dan alleen maar met een kieper rijden, en hier willen de meeste jongens alleen maar makkelijk werk met een nieuwe trekker
wouterk
Volgens mij is het heel moeilijk om ertussen te komen (als stagair bijv.) bij loonbedrijfen, Veel hebben toch vaste chauffeurs voor bepaalde werkzaamheden.
fendtjuh
ja hallo dan heb je het ook over een loonwerker he 😛... Das gewoon omdat die jongens veel goedkoper zijn en soms gewoon nog stagelopen. Maar dat ze jong zijn zie je ook terug...

Kijk 'ns naar W, T uit R enz...
RobDeutz104
mis vaak bij de jongere jongens de passie voor het werk en de machines
guus hiddink
bij ons hebben we gewoon 7 dezelfde trekkers dan heb je ook geen problemen en geen gezeik nooit een scheef gezicht en alles past erachter
fendtjuh
mwah, als je er geen passie voor heb zit je meestal niet op een trekker 😉 Of het moet al een x schudden zijn ofzo.

Tja dat zal wel ja met die teelten.
maartendankers
@Guus, ja bij jullie is het zeker eerder gezeik wie er dit x de werkplaats in duikt om weer een blauwe reiger te reannimeren 😃
SJB533
@maartendankers

Quote:
810 is ook voldoende

Omdast zo bescheid'n bist een 830 😃

@Koe
Ja, hier Fritz, das toch niet iets anders dan met je cabinesteunen door de drek heen he 😉
RobDeutz104
als je wel eens aan iemand vraagt wat er gebeurt als je het gas intrapt, dan weten ze het vaak geeneens
guus hiddink
Ha ha die is goed
wouterk
@ Robdeutz104

Mis de passie voor het werk en de machine's? Als je stage loopt ofzo dan heb je specifiek gekozen voor die opleiding. Als je dan de passie mist, heb je echt de verkeerde opleiding gekozen..
RobDeutz104
daar heb je gelijk in wouter, maar heb al zat van dat soort jongens gezien, die zijn die opleiding gaan doen omdat ze dachten dat ze het wel leuk vonden
guus hiddink
moet je robdeutz104 wel gelijk geven die idd heb ik vaak uitzonderingen daargelaten
fendt-412
@wouterk

Goed vario rijden valt ook nog niet mee, teminste niet als je alles eruit wilt halen en zuinig wilt rijden. Je leert het iig niet in een dag. Is net wat je gewend bent.

Als ik kijk naar loonbedrijven in de buurt vind ik toch wel dat er niet echt jonge lui opzitten. Meeste zitten rond de 30-40.
Je komt er hier ook niet erg gemakkelijk tussen, nemen niet iedereen aan die een beetje trekker kan rijden. En sturen je al helemaal niet overal mee weg. Hoor nog wel eens andere verhalen van jongens uit andere windstreken dan het noorden. Worden op pad gelaten met carriers dwars door grote steden heen en zijn dan een veredelde vrachtwagenchauffeur. Moet je zelf ook niet willen als 16jarige, alleen dan vind je het nog mooi en zie je de gevaren niet.
wouterk
Dachten dat ze het wel leuk vonden, lekkere motivatie! 😛
RobDeutz104
het is echt waar Wouter, het komt echt voor, en meer als je denkt, ze denken dat het alleen maar rijden is, maar er komt heel wat mee bij kijken, is hetzelfde als de opleiding voor kraanmachinist
wouterk
Waarom worden zulke jongens aangenomen op de opleiding? ''Ik vind het wel leuk, denk ik.. hoop ik.. ''

Maarja, Er zijn natuurlijk ook zat jongens die barsten van de passie en (liefde?) voor de machines en tractoren ! 😄
RobDeutz104
dat vraag ik me ook wel eens af, en ze voltooien die opleiding dan ook nog wel, dan hoor je dat die op school een 10 heeft voor sloot graven, en als je ze dan in de praktijk bezig ziet, kunnen ze nog geeneens normaal een kieper laden
RobDeutz104
dat klopt ook, en dat zie ik op deze site ook wel Wouter
maartendankers
Barst jij van de liefde voor de machines en tractoren wouter? 😃
SJB533
Jij Maarten? 😃
maartendankers
Ik dacht van niet...
SJB533
Goedzo 😃
wouterk
Bedoel meer dat er ook jongens zijn die écht niet hoeven na te denken voordat ze het andwoord geven; ik wil loonwerker worden.
Een daarvan ben ik.
williamJD
@Koe komt toch ook zeker omdat die nieuwere trekkers veel meer pk's hebben en in vehouding weinig gewicht.
Als je daar een oude trekkr naast zet dan wegen die evenveel maar zit veel vesrchil in pk's tussen!
wouterk
@williamJD

Quote:
@Koe komt toch ook zeker omdat die nieuwere trekkers veel meer pk's hebben en in vehouding weinig gewicht.
Als je daar een oude trekkr naast zet dan wegen die evenveel maar zit veel vesrchil in gewicht tussen!

Kan dat? Even zwaar maar toch verschil in gewicht? 😃 😃
wibe
@van nelle

ik weet niet waar dat op slaat, dat je bij deze zelf de zekering kan vervangen en bij een vario niet? zo moeilijk is dat niet
fendt-412
zekeringen knappen niet voor niets, is er wat aan de hand. Gemiddelde veeboer is echt niet zo handig dat hij de elektronica na kan meten.
Monteurs weten vaak datsoort dingen wel, zeker als het vaker voorkomt. Weten ze al genoeg als je belt. Kun je zelf wel gaan prutsen, bespaart in het begin geld, totdat alles verprutst is en het op het eind dubbel zoveel kost.
wibe
nou, een zekering van de verlichting hoeft nog niet zo moeilijk te zijn
fendtjuh
Overdrijven kan ook, meteen naar de dealer toe gassen, kost ook tijd en geld.
fendt-412
is natuurlijk wel een middenweg. Kunt zelf wel logisch nadenken voordat je een belletje pleegt. Ik ga iig niet alles lostrekken en daarna een kist vol onderdelen naar een monteur brengen en hem veel succes wensen. Als ze ergens een hekel aan hebben...

Alleen als er een zekering knapt is dat meestal niet voor niets. Afgelopen zomer ging steeds zekering van airco kapot. Kun je zelf wel alles lostrekken, monteur wist dat er een draadje wat los kon zitten en wat bewegen voor bij de aandrijving van vsnaar. Nieuw draadje trekken en was met 10minuten weer aan de draai. Terwijl je voor jezelf wel een middag uit kunt trekken.
fendtjuh
Dat vinden ze niet leuk nee. Al moeten sommige dealers ook niet overdrijven, zijn een paar monteurs die worden al zowat boos als je er zelf aan begint of het net niet klaar krijgt.

Ik ben ook wel 'ns met dingen bezig geweest wat ik zelf net niet klaar kreeg, worden sommige dealers niet blij van, dan ga ik wel naar een ander, als dat al niet kan, wordt er toch voor betaald.

Tis al eigenlijk een uitdaging om het zelf te doen, ipv de 'specialisten' 😃

Heb je nog grondverzet foto's of video's uit de oude doos! Help mee!

Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!