
County 654 grondverzet
Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.Heb je nog grondverzet foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
Roswinkel? Wie dan?
Het is en blijft een Ford. Als AMG een Mercedes onder handen heeft genomen, dan kan er wel een AMG logo bij gezet worden, maar het blijft een Mercedes. Zo geldt dit ook voor County, Roadless, enz...
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, een AMG staat op geregistreerd met als merk "AMG" op de groene kaart
Ik rij dan ook geen AMG/Mercedes
Maar goed. Of het nu een Ford of County is, dan staat deze foto hier alsnog verkeerd. Dit is de Fordson pagina
(hou ik toch hoe dan ook een beetje gelijk)
Arjan, t gelijk Ford/Fordson had je al. Aangezien hieronder een 1000serie onder zit, als ik t wel heb een5000
dat is toch een doe trippel.
een engelse loonwerker heeft destijds 2 tractoren (van ford)aan elkaar gekoppeld.
dit was om meer ploeg capasiteid te hebben op de engelse klei grond.
maar dit bleek een gat in de markt te zijn destijds maar dit werd vernoemd naar dhr doe.
vandaar ook de naam doe trippel.
Verder heb je aardig gelijk, maar dit klopt dan weer niet!
De Ford Skidunits die bij County Commercial Cars Ltd. aankwamen waren geen complete trekkers. De wielen, evenals de vooras ontbraken. County kon zo de nieuwe vooras monteren, en de achterastrompetten vervangen voor hun eigen versie, met aftakking voor de voorwielaandrijving.
De trompetten zaten er ook niet eens aan als de skids bij County aankwamen. Deze is bovendien niet op een 6Y maar op een 6X gebaseerd, dus dat wil zeggen dat het een 654 is en geen 754. Met andere woorden: Deze is origineel 65 pk terwijl de 754 waar wel een 6Y als basis werd gebruikt er 75 onder de kap had. Het vermogen is bij County altijd makkelijk terug te herleiden uit het typenummer aangevuld met een 4 erachter.
De Doe's op Fordson Major basis gingen inderdaad door het leven als Triple D, en met de introductie van de 1000 series ging Doe ook met het motorvermogen als typenummer werken. Dus met 2 6X 5000's was het de Doe 130, oftewel het motorvermogen van beide units bij elkaar opgeteld.
Er zijn er zelfs eigenaren geweest die met Ford 7000's als basis hebben gewerkt, maar die zijn nooit officieel als Doe verkocht.
Wat te denken van een 6Y 5000 voor met een 7000 erachter, samen goed voor 169 pk. Er is zelfs één boer geweest die 2 7000's aan elkaar gekoppeld heeft met een kit van Doe, samen goed voor 188 pk!