Fendt Meerdere, foto van deutzisthebest

Fendt Meerdere grondverzet

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
deutzisthebest
Foto van een Fendt Meerdere, bezig met dumperen. Ging machtig mooi vandaag!

Reacties

pimmeke
Die middelste n demo?
deutzisthebest
@pimmeke

De middelste en de linker, 724 en 824.
landbouw
en wat is de mening?
B - W
ik zou voor de linkse gaan, zoniet de rechtse, dat kippehok int midde mag me gestolen worden haha
deutzisthebest
@landbouw

De 824 rijdt echt heerlijk, ik miste vergeleken met de 916 wel wat gewicht in de neus maar hij is wel wendbaarder en sterker onderin de toeren. De olie opbrengst is ruim in orde, heb nog nooit zo snel kunnen kiepen, ook de retour is goed snel. De terminal is duidelijk en instellingen zijn redelijk eenvoudig in te stellen als je een klein beetje kennis hebt van Fendt.

De 724 deed het ook goed maar voor deze pk klasse vindt ik hem niet zwaar genoeg. Het was de hele dag moeken en moren zodra het land slecht werd terwijl ik met de 824 er zo overheen kwam, verder niks op aan te merken. In beide heb je ook goed zicht en de cabines zijn goed geïsoleerd.

Wat ik wel miste was een plek waar je vrachtbon kon neerleggen, bij de oudere types heb je altijd rechts een plek daarvoor. Je hebt wel een plek onder je leuning maar das ook net niks.

Ik zou voor de 824 gaan als ik er 1 moest kiezen.
deutzisthebest
@landbouw

Zo hele lap tekst 😄 maar dit is na 1 dag rijden. Zou hem eigenlijk in het voorjaar nog wel eens willen uitproberen met maaien en dergelijke.
JJ
Wel een mooie en interessante lap tekst @deutzisthebest !
deutzisthebest
@JJ

Dank. 1 ding nog. Als je op tms rijdt en je activeert je cruise control dan moet en zou hij naar de ingestelde snelheid gaan. De eerste keer ging ik van 20 naar 30 toen hij op automatisch stond qua felheid, gelijk naar de 1700 toeren en slippen en glijden dat ie ging doen, de zoden vlogen de kieper in 😃 Daarna op manual gezet op stand 30 (je kan kiezen tussen 0 en 30 waarbij 0 het felst is) en daarna ging het pas goed. Later nog een keer op de weg uitgeprobeerd op auto maar dan slijten je banden een stuk sneller. Daarbij moet ik wel zeggen dat als de trekker op stand 30 staat hij wel redelijk zuinig rijdt op tms met gemiddeld 13,1 l/u. Ik heb hierbij niet direct mijn best gedaan om zuinig te rijden want ik probeerde wel uit wat de trekker kon en hoe goed hij veerde.
JJ
@deutzisthebest TMS kan 2 dingen betekenen;
-TMS op het rijpedaal
-TMS op de joystick

Als ik het goed lees heb jij het over de grenslastregeling.
Deze kun je inderdaad instellen van 0% t/m 30%. Standaard staat deze op 14% bij Fendt.
De nieuwe modellen 500, 700, 800 en 900 SCR hebben inderdaad de mogelijkeheid om deze op "auto" te zetten.
Deze functie houd in dat je van het maximaal toerental terug gaat in procenten.

TMS kun je instellen op;
-Rijden
-Hef
-Hydrauliek
-Aftakas
Dan heb je de mogelijkheid om een minimum en maximum toerental in te stellen.
(Voor transport zou je kunnen kiezen voor: TMS Rijden. Dan stel je het minimum toerental in op 800 (lager kan niet) en het maximum ligt een beetje aan wat je wil Dit kan 1600 zijn dit kan 2000 zijn. Gebruikelijk is rond de 1800. Als je de grenslast regeling dan rond de 14% hebt staan kom je dan tussen de 1600 en 1700motor toeren uit.)
atlaspower
@deutzisthebest meer als 200 pk en 13 liter p uur met dumperen ???? dan reed iedereen al een fendt 😄 wel even logische na blijven denken, de comp is niet altijd betrouwbaar, of je moet stationer blijven rijden, maar aan het lezen deed je dat niet echt haha
deutzisthebest
@JJ

Ah dat verklaard een hoop. Ik had gister mijn eerste ervaring met tms. Vertegenwoordiger zei dat ik het eens moest proberen. Moet eerlijk zeggen dat ik het lekker rustig vind rijden. De instellingen moet je wel weten wat voor wat dient. En daar zat ik gister naar te zoeken, met deze info gaat het helemaal lukken volgende keer.
JJ
@deutzisthebest Ik hoopte al dat je er mee geholpen was. Ze rijden prachtig. Zelf rijd ik ook veel op TMS, ben daar ook een groot voorstander van.

@atlaspower Ik lees niks geks. Ligt er vooral aan hoeveel je transporteert en over welke afstanden en hoe groot is de kipper.
simon369
@atlaspower
Met een 916 (240pk) kwam ik ook gemiddeld aan iets meer al 12 l/h uit met tandem alasco dumper. Afvoer van asfalt brokken en veel transport.
fv92
@atlaspower ik rijd ook altijd met een nieuwe 824 met 3 assige beco, ik heb die trekker 1200 uur, en zit ongeveer 90% op de weg en ik zit ook op een gemiddelt verbruik van rond de 13 liter.
SJB533
@atlaspower
Waarop moet t volgens jou uitkomen?
atlaspower
@SJB533 Nou zeker boven de 20 liter, een trekker van rond de 100 pk heeft al een verbruik van 13 lp uur en dan nog niet eens zwaar werk, Ik heb ook zon mooie verbruiks indicatie en als er iets niet klopt is het dat, geeft ook weinig aan maar aan het eind van de dag(kilveren) is wel de tank leeg,en dat bij 120 pk, rara waar alle diesel dan blijft, ( ik heb ook een meter op de tankpomp dus weet nagenoeg wel wat er zo in verdwijnt A 20 l p uur), als je de diesel zelf moet betalen kijk je iets nauwkeuriger heb ik het idee, en als je hem elke dag volgooi is het moeilijk meten. maar als die Fendt echt zo zuinig is hoor ik het graag, koop ik volgende keer ook meer als 200 pk, is veel zuiniger als zon 4 pittertje met de helft van de pk's
atlaspower
@fv92 Ik vind het heel knap,, wat voor motor ligt er in ?
maartendankers
@atlaspower Je vergeet 1 ding, dat verbruik met dumperen kan je moeilijk vergelijken met ander werk, je staat immers ook steeds stil om te laden.

En vergeet het potje zout niet.
atlaspower
@SJB533 Ik heb es effe op internet geneuselt en bij een niet al te zware constante inspanning, bij een 936
(spitten) draait zon fendt er tussen de 54 liter door per uur, ook bij ander Fends gekeken en alle zitten ze boven de 24 liter bij een redelijk constante belasting
atlaspower
@maartendankers Ja maar als iemand roept ik heb hem even goed uitgeprobeert neem ik aan dat gas alles is, het valt allemaal wel weer mee dus 😄
deutzisthebest
@atlaspower

Ik heb nooit gezegd dat ik hem goed heb uitgeprobeerd, wat voor mij belangrijk kan zijn hoeft voor jou niet heel belangrijk te zijn. Ik ben begonnen om 7 uur en om 5 uur weer afgetankt na een dag werken met een uur pauze totaal. Heb er toen 100.29 liter diesel in gedaan. Ik had hem de vorige avond nog afgetankt zodat ik kon vergelijken. Verder zoveel mogelijk treintje gereden dus met zo min mogelijk stilstand. Volgens de computer die ik had gestart met tellen bij het begin van de eerste vracht had ie 103 liter verbruikt. Wijkt dus niet heel veel af. Afstand was ongeveer 600/700 meter over bevroren land van en naar laad/los plek.
atlaspower
@deutzisthebest
Quote @deutzisthebest:
Ik heb hierbij niet direct mijn best gedaan om zuinig te rijden want ik probeerde wel uit wat de trekker kon en hoe goed hij veerde.
dan lees ik het wel verkeerd denk 😄
deutzisthebest
Quote @atlaspower:
neem ik aan dat gas alles is

"niet direct" mijn best gedaan, ik heb wel gereden met in het achterhoofd het brandstofverbruik. Heb een aantal met gas op de plank gereden en ook met max 1200 toeren om te kijken hoe rustig je eigenlijk kan rijden met deze trekker en toch lekker door kan rijden.

Hoop dat dit het een beetje verklaard 😄
atlaspower
@deutzisthebest Tijden veranderen denk, als wij vroeger dumperde dan ging alles uit de kast, trekkers werden opengezet en maar wie het verst kwam, aan het eind van de dag was je blij dat je nog brandstof over had om bij de tank te komen, denk dat de intrepetatie iets anders ligt tegenwoordig haha
deutzisthebest
@atlaspower

Om als stageloper een gloednieuwe demotrekker helemaal af te rijden... Ging soms al zodanig door de bocht dat de kieper zijwaarts door de bocht gleed. En dat kan ook niet goed voor het spul zijn 😃
ricooo12
@deutzisthebest mooie foto

Heb je nog grondverzet foto's of video's uit de oude doos! Help mee!

Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
PUNTEN
3
WEERGAVES
8
BATTLES
MEER FOTO'S