
Fendt Meerdere grondverzet
Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.Heb je nog grondverzet foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
De middelste en de linker, 724 en 824.
De 824 rijdt echt heerlijk, ik miste vergeleken met de 916 wel wat gewicht in de neus maar hij is wel wendbaarder en sterker onderin de toeren. De olie opbrengst is ruim in orde, heb nog nooit zo snel kunnen kiepen, ook de retour is goed snel. De terminal is duidelijk en instellingen zijn redelijk eenvoudig in te stellen als je een klein beetje kennis hebt van Fendt.
De 724 deed het ook goed maar voor deze pk klasse vindt ik hem niet zwaar genoeg. Het was de hele dag moeken en moren zodra het land slecht werd terwijl ik met de 824 er zo overheen kwam, verder niks op aan te merken. In beide heb je ook goed zicht en de cabines zijn goed geïsoleerd.
Wat ik wel miste was een plek waar je vrachtbon kon neerleggen, bij de oudere types heb je altijd rechts een plek daarvoor. Je hebt wel een plek onder je leuning maar das ook net niks.
Ik zou voor de 824 gaan als ik er 1 moest kiezen.
Zo hele lap tekst
Dank. 1 ding nog. Als je op tms rijdt en je activeert je cruise control dan moet en zou hij naar de ingestelde snelheid gaan. De eerste keer ging ik van 20 naar 30 toen hij op automatisch stond qua felheid, gelijk naar de 1700 toeren en slippen en glijden dat ie ging doen, de zoden vlogen de kieper in
-TMS op het rijpedaal
-TMS op de joystick
Als ik het goed lees heb jij het over de grenslastregeling.
Deze kun je inderdaad instellen van 0% t/m 30%. Standaard staat deze op 14% bij Fendt.
De nieuwe modellen 500, 700, 800 en 900 SCR hebben inderdaad de mogelijkeheid om deze op "auto" te zetten.
Deze functie houd in dat je van het maximaal toerental terug gaat in procenten.
TMS kun je instellen op;
-Rijden
-Hef
-Hydrauliek
-Aftakas
Dan heb je de mogelijkheid om een minimum en maximum toerental in te stellen.
(Voor transport zou je kunnen kiezen voor: TMS Rijden. Dan stel je het minimum toerental in op 800 (lager kan niet) en het maximum ligt een beetje aan wat je wil Dit kan 1600 zijn dit kan 2000 zijn. Gebruikelijk is rond de 1800. Als je de grenslast regeling dan rond de 14% hebt staan kom je dan tussen de 1600 en 1700motor toeren uit.)
Ah dat verklaard een hoop. Ik had gister mijn eerste ervaring met tms. Vertegenwoordiger zei dat ik het eens moest proberen. Moet eerlijk zeggen dat ik het lekker rustig vind rijden. De instellingen moet je wel weten wat voor wat dient. En daar zat ik gister naar te zoeken, met deze info gaat het helemaal lukken volgende keer.
@atlaspower Ik lees niks geks. Ligt er vooral aan hoeveel je transporteert en over welke afstanden en hoe groot is de kipper.
Met een 916 (240pk) kwam ik ook gemiddeld aan iets meer al 12 l/h uit met tandem alasco dumper. Afvoer van asfalt brokken en veel transport.
Waarop moet t volgens jou uitkomen?
En vergeet het potje zout niet.
(spitten) draait zon fendt er tussen de 54 liter door per uur, ook bij ander Fends gekeken en alle zitten ze boven de 24 liter bij een redelijk constante belasting
Ik heb nooit gezegd dat ik hem goed heb uitgeprobeerd, wat voor mij belangrijk kan zijn hoeft voor jou niet heel belangrijk te zijn. Ik ben begonnen om 7 uur en om 5 uur weer afgetankt na een dag werken met een uur pauze totaal. Heb er toen 100.29 liter diesel in gedaan. Ik had hem de vorige avond nog afgetankt zodat ik kon vergelijken. Verder zoveel mogelijk treintje gereden dus met zo min mogelijk stilstand. Volgens de computer die ik had gestart met tellen bij het begin van de eerste vracht had ie 103 liter verbruikt. Wijkt dus niet heel veel af. Afstand was ongeveer 600/700 meter over bevroren land van en naar laad/los plek.
"niet direct" mijn best gedaan, ik heb wel gereden met in het achterhoofd het brandstofverbruik. Heb een aantal met gas op de plank gereden en ook met max 1200 toeren om te kijken hoe rustig je eigenlijk kan rijden met deze trekker en toch lekker door kan rijden.
Hoop dat dit het een beetje verklaard
Om als stageloper een gloednieuwe demotrekker helemaal af te rijden... Ging soms al zodanig door de bocht dat de kieper zijwaarts door de bocht gleed. En dat kan ook niet goed voor het spul zijn