Fiat 180-90 - Van welk bouwjaar is er gestart met galvaniseren? en kan ik de leeftijd bepalen aan de hand van opties of wijzigingen aan het uiterlijk
Vanaf welk jaar zijn de opties geintroduceerd zoalselectrohef
digidash
omkeerbak links naast de stoel
nieuwere bevestiging onderaan de zijbeplating motorkap
of misschien nog andere details waaraan ik het bouwjaar kan afleiden?
Heb je nog grondverzet foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Het galvaniseren van de trekker zijn ze eind 1989 mee begonnen. Doordat deze trekkers al op leeftijd zijn is er vaak al wat bruine verf her en der afgesleten en komt de zink laag te voor schijn.
Tevens is er toen een nieuwere bevestiging onderaan de zijbeplating motorkap geïntroduceerd.
Mits de trekker een mechanische hef heeft kun je ook zien dat de daalsnelheid knop anders is dan de oudere modellen. De electrohef, digidash weet ik niet of die al eerder beschikbaar waren. Omkeerbak (16x16) was er al in 1986. Is niet standaard. De normale bak is 12x4. En met kruipbak 24x8. Airco werd standaard in 1991. Ze rijden niet snel 35km/h. Snellere versie is er niet. Alleen bij de 140-90 waar het differtieel ingezet werd van een 160/180-90 reed 40 km/h. En de 180-90 heeft alleen maar 1000 pto. De 180-90 kreeg geen 540 pto omdat ze dachten dat ie alles dan stuk draait. Beetje jammer
heb hier ergens gelezen dat er bij uitzondering wel met 40km bakken zijn