Fiat 130-90 DT - Probleem hefinstallatie
Beste TF'ers. Ik heb een probleempje met de hefinstallatie van m'n Fiat. Als er iets redelijk zwaars in de hef hangt, hoor je telkens de pomp olie door het overdrukventiel heen pompen totdat je de hendel van de hefinstallatie in de cabine een klein tikje terug geeft. Ook is het zo dat je met de Lift-O-Matic de hef hoger kan tillen als met de gewone bedieningshendels binnenin de cabine. Bij de Winner-serie ben ik achter de oorzaak van dit probleem gekomen, alleen bij de 90-serie weet ik niet direct waar het probleem in zou kunnen zitten. Weet een van jullie raad?Groet, Ron
Heb je nog grondverzet foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
Dat de hef ook hoger gaat met de Lift o Matic was bij mij ook altijd.
Ook dat de pomp hoorbaar zwaarder door bleef pompen in de hoogste positie?
Ik heb ook vaak met erg warme motor en veel gewicht voorop dat de stuurpomp heel slecht werkt.
Bij m'n Winner verslond het probleem oliepompen. Hier lijkt het ook te gaan gebeuren. Bij de Winner was het een kromme beugel binnenin de hefdeksel die voor dezelfde symptomen verantwoordelijk was. Bij deze Fiat kan ik het niet vinden, alhtans op de tekeningen dan.
heeft die 90 serie dan niet hetzelfde probleem binnenin?
Precies, bij mijn winner was het dezelfde beugel. Maar bij die 90-serie kan ik nergens uit de tekeningen van het onderdelenboek of het werkplaatshandboek halen dat er een dezelfde beugel in zit. De hefdeksel heb ik er nog niet vanaf getrokken om de boel binnenin te bestuderen. Misschien een ander soort beugel of scharnierpunt wat na verloop van tijd van instelling veranderd?
Dat is dan beugel 5166988 waar we over schreven. Minimale verbuiging, maar een wereld van verschil.
van de 90 serie.
Het gebeurt wel vaker dat hef iets hoger gaat als de lift o matic wordt gebruikt
Voor het zakken moet je toch kijken naar inwendige lekage van de hefclinder of regelblok, met name de regelschuif wil wel eens teveel doorlekken
regelblok kan zo van de hef worden geschroefd
Als het weer eens raak is met een vaste regelschuif in dat regelblok dat de hef omhoog blijft staan, duurt het zeker een halve nacht of nog langer voordat een zware machine weer op de grond komt. Uit zichzelf teveel zakken door lekkage doet de hef dus zeker niet volgens mij, dit is ook niet mijn probleem