Help de noordelijke RMO chauffeurs!
In het Noorden is het werkelijk spekglad. De RMO chauffeurs hebben het er goed moeilijk mee. Er is via mail en sms al opgeroepen om zout, zand, zaagsel of wat dan ook maar te strooien, maar bij deze ook via TractorFan en Prikkebord. Alle beetjes helpen, zodat dit soort taferelen voorkomen kunnen worden.Dit topic is ook zichtbaar op het Prikkebord
Heb je nog grondverzet foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
112 Groningen
Volgens mij had bijna iedereen die in het noorden vandaag op de weg zat er wel last van.
Maarrr... je hoort je eigen erf sneeuw en ijsvrij te houden op die plekken waar de melkwagen hoort te komen, maar de wegen van de gemeente is niet de zorg van de boer, maar van de gemeente. Die horen te zorgen dat bedrijven goed bereikbaar zijn.
EN, als die het niet kunnen bijbenen zullen de transportbedrijven bij de zuivelconcerns moeten aankloppen en zullen die wat met hun planningen moeten sleutelen waardoor de vrachtwagens minder tijdens gladheid hoeven te rijden maar bijv. eens overdag ipv savonds of sochtends vroeg.
Maar plannen is moeilijk voor concerns als FC... Rekening houden met de ''wensen'' van leden of de RMO chauffeurs is nog net zo moeilijk voor ze...
Dat doen sommige boeren al, ze waren vanmiddag nog bezig om de melk van gisteravond op te halen.
Nee hoor. Ijzel is overmacht. Daarom mogen scholen ook dicht en hoef je geen vrije dag op te nemen om thuis te blijven. Dus daarom de oproep om de handen uit de mouwen te steken.
In 2013 werd het gewaardeerd door de gemeentelijke instellingen en dat zal nu toch ook zeker.
lto.nl/actueel/uitgelicht/…
Nee hoor. Ijzel is overmacht. Daarom mogen scholen ook dicht en hoef je geen vrije dag op te nemen om thuis te blijven. Dus daarom de oproep om de handen uit de mouwen te steken.
Das waar. Ijzel is inderdaad overmacht. Maar de gladheidsbestrijding van de gemeentes laten ook nogal eens te wensen over. De verbindingswegen doen ze top, de rest is een flop, hier tenminste. Ieder jaar gebeuren hier om de hoek ongelukken of schuift er wel een van de weg/de sloot in of gaan fietsers horizontaal. Maar 't is nog altijd snel paar keer er door wat schuiven en strooien en meer niet. Er zullen vast meer opties zijn die gemeentes hebben om dergelijke wegen veiliger te maken.
Maar 't is int noorden wel echt pokke weer ja.
In 2013 werd het gewaardeerd door de gemeentelijke instellingen en dat zal nu toch ook zeker.
Dat zou toch ook wel slecht zijn als dat niet zo was.
Onbereikbare plekken melk laten lopen.
Schade met zijn allen delen. Wij zijn niet voor niks een cooperatie.
FC heeft wat bedacht om te zorgen dat er niet weer meer melk wordt geleverd. Meer betalen als er minder geleverd wordt.
Het zal idd wel een heel gedoe zijn, die planning.
Maar bij FC mogen ze wel eens mensen aannemen die hun doppen openen bij het plannen en niet bedrijven uit de eerste route in de derde te zetten bijv.
Zoals de draden los hebben van het weiland.
Putten los leggen.
De mest gemixt hebben.
Zoveel mogelijk ruimte creëren. Zo dat spiegels heel blijven van de machines.
Kleine kinderen zoveel mogelijk uit de buurt van de machines houden.
Zout helpt vrijwel niks met een centimeter ijs op de weg. Scherp zand strooien lijkt mij nu het beste.
Nee, daty gebeurd door FC. Hier kwam tot ergens vorig jaar bijna iedere keer hetzelfde bedrijf. Alle chauffeurs hielden er rekening mee en ook de baas wist ervan. Maar FC plande het bijna altijd verkeerd en zette dan erbij dat ze ergens voor 22:00u moesten laden waar ze om 01:00u bijv. pas voor ingepland waren....
Schade met zijn allen delen.
Op slecht bereikbare plekken moet je als boer dan zelf zo slim zijn om te bellen dat ze niet hoeven te komen. Ruim Vijf jaar terug moesten enkele boeren ook de melk weg laten lopen omdat de kleine melkwagen op een prive weg in de sloot gegleden was.
Dat denk ik dus ook.
Spekglad hier in ZO Drenthe.
Sommige chauffeurs wilde helemaal niet rijden.
Veiligheid gaat voor.
nadeel van melk ten opzichte van voer is dat het "leeft". Er zitten wel een paar schotten in de tank. Maar toch.... Rij maar eens met een half volle mesttank....
Dat systeem hebben sommige brandweerauto`s en ambulance`s ook. Je kan het ook met sneeuw gebruiken.
Die sneeuwkettingen hebben sommige bedrijven die voor FC rijden.Dat hebben ze zelf aangeschafd.Dat bespaart tijd en heel veel schade aan hun wagenpark.Dus deze RMO's rijden door heel nederland ,stukje belgie en duitsland.Kosten van sneeuwkettingen zijn gezien tijdwinst en schade materieel snel terug verdiend.(aldus mijn RMO).
Zout vreet je hele erf stuk.En zout is nu ook weer niet goedkoop.Wat is nu een zakje zout ?....je moet er wel vijf zak zout strooien wil je een beetje terrein ijsvrij krijgen. 5X7 a 8 euro per zak.= een kleine veertig euro per dag aan strooien.
Frieslandcampina stopt met ophalen.
dat werkt ook best
Wat normaal gesproken onder cq tussen de bestrating hoort dus
Korte samenvatting
Niet helemaal, normaal gesproken zouden ze hier om 8 vanmorgen zijn.
In verband met de aanhoudende extreme gladheid in het noorden van Nederland en een toenemende gladheid in het midden van het land kan het zijn dat de melkauto de melk niet kan ophalen of vertraging oploopt. Indien bij u de melk vandaag, woensdag 6 januari, vlak voor het melken niet is opgehaald volgens het reguliere ophaalschema, dan wordt u verzocht om voor de volgende melkbeurt de gehele tank leeg te laten lopen.
Hebben wij vanmorgen helaas ook moeten doen na 7 melkbeurten door de belabberde communicatie van fsc. Wie stuurt er nu om 11 avonds een e-mail...
De binnendienst van RFC, die op dat moment niet weet waar ze moeten beginnen door een gevalletje 'overmacht' en een roodgloeiende telefoon door ongeduldige leden-melkveehouders.
Gisteravond direct even gekeken of ze thuis nog melk gehaald hadden, de route waarop wij zitten hebben ze nog wel af gemaakt, al dan niet een uur later dan normaal.
hier ons best gedaan, tot aan de straat alleen maar ijs .
Zout vreet je hele erf stuk.En zout is nu ook weer niet goedkoop.Wat is nu een zakje zout ?....je moet er wel vijf zak zout strooien wil je een beetje terrein ijsvrij krijgen. 5X7 a 8 euro per zak.= een kleine veertig euro per dag aan strooien.
Je moet een x onderuit gaan en wat breken, misschien word je dan wijzer...
Nee, Leerdammer
Das waar, maar de wegen waar veel gereden wordt zijn ook niet altijd in topstaat als 't glad is...
Zeker! FC en de rest van de concerns zouden blij moeten zijn dat ze nog rijden. Ofja, met dat melkoverschot... Maar in ieder geval, je snapt wel wat ik bedoel denk.
En wat voor planning... Gelukkig doen de chauffeurs die planning nog wel eens wat omgooien...
Zit die planning zo scherp in elkaar dat zeg maar 12 uur vertraging tot problemen leid?
Hoe vaak komt er een rmo bij een boer langs?
Waarom moet een boer zijn complete tank laten leeglopen, is ruimte maken zodat er een melkbeurt weer in past niet mogenlijk?
Is het rmo wagenpark zo scherp afgestemd op het benodigd capaciteit?
Doordat zij de melk wegdoen komt er weer ruimte op de planning lijkt me?
vrachtwagenongeval.nl/
Bij wie kan ik dat bestellen,een pallet vol voor 3 euro?...
Ik betaal nu 7 euro.
E-mail kun je gewoon lezen. Ook na elf uur. Wat moeten ze dan? Persoonlijk de deur langs gaan bij iedereen..
en zie ook geen RMO,s rijden
wegen wel ijsvrij ( noord Fryslan )
gemeente rijd hier met 3 zoutstrooiers
Ik strooi scherpzand en de vrachtwagen is voorzien van sneeuwkettingen.Heb ik ook al in een eerdere reactie getypt.
Nee ik weet niet wat dat kost een tank melk weg laten lopen.Dat verschilt per boer. cs-agrar:Weet jij dat ook wat dat precies kost per kg melk?....
Het lullige was dat we net uit de route van de rmo waren gezet, en de melk bij de buurman wel werd opgehaald en bij ons niet... Een week daarvoor zaten buurman en wij in dezelfde route.