Massey Ferguson 135 - Warmte vastloper perkins 3.152.4
Wat is er fout gegaan....Van mijn ahlmann shovel heb ik de motor gereviseerd. Nieuwe bussen, zuigers, lagers, kop (laten) reviseren, verstuivers, etc. Alles liep soepel bij montage. Flinke klus, en nadat alles in elkaar was gezet inloopolie erin gedaan. Starten en lopen. Geen enkele carterdruk, geweldig. Shovel verder in elkaar gezet en vandaag voor het eerst voorzichtig stukje gereden. Na 100 meter merkte ik dat de trekkracht eruit ging. Aanvankelijk dacht ik aan een rem die aanliep, maar al snel bleek het de motor. Warmtevastloper....
Na 5 minuten weer gestart en hij liep weer. Helaas met carterdruk en ik heb het idee dat er ook een klop/tikje in het blok zit.
Kortom, project mislukt. Wat kan hier nu mis zijn gegaan? Ideeen welkom. Opmerkingen van 'had m dan naar een revisiebedrijf gebracht' gaan er momenteel even niet zo goed in.
Mensen met een 3.152.4 te koop zijn ook welkom...
Heb je nog grondverzet foto's of video's uit de oude doos! Help mee!
Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
De goede o ringen gemonteerd?
Zuigers niet verkeerdom gemonteerd?
Geen rechte veer in een trapezium groef gemonteerd.
En als laatste, koelvloeistof gevuld en goed ontlucht?
Je schrijft:
Daarnaast vermeld je in de topictitel: "Massey Ferguson 135".
Nu heeft een M.F.135 welliswaar ook een PERKINS motor, maar wel met ander motortype-aanduiding.
(Konedata: konedata.net/traktorit/massey-ferguson/… )
Is de onderdelenbestelling wel goed gecommuniceerd met de leverancier ervan? Ik kan me voorstellen dat beide motortypen net wat andere onderdelen bevatten die elkaar bij verwisseling gaan 'bijten'.
Anderszijds, dat het dan al zo snel misgaat, dat is ook weer moeilijk te bevatten.
En ik zag zojuist dat histoparts ook een nieuwe motor in de aanbieding had wat jij zoekt.Dan ben je er voorgoed vanaf .
Oorzaak zal denk ik te weinig zuigerspeling in combinatie met onrondheid van de cilinders moeten zijn , en zoals hier al gezegd is bij monteren van nieuwe bussen sowieso cilinders na honen en zuigerspeling controleren (wat de fabrieks opgaaf is weet ik zo ook niet )
Misschien is het verstandig om nu een revisie bedrijf de bussen en zuigers te laten monteren en afwerken , als het meezit ben je misschien met een bus en zuiger weer klaar en het nodige nawerken van de andere cilinders .
Dat het probleem bij de lagers ligt , lijkt me niet waarschijnlijk al kan ik het mis hebben natuurlijk ; verder sucses met het perkinsje